Τα άλση της Περσεφόνης
Εκδόσεις: Αρμός
Έτος έκδοσης: 1997
Αριθμός σελίδων: 532
ISBN: 978-960-527-861-8
Τό μυθιστόρημα Τά Ἄλση τῆς Περσεφόνης ἀναδύεται ἀπό μία λέξη: ἀπό τήν προστακτική Ἔστω, ἡ ὁποία μετασχηματίζει τά δεδομένα μέ ὑποθετικό ἤ εὐχετικό τρόπο. Ἔστω… μέ τήν ὑπόθεση ἀλλάζει καί ἡ ὀπτική, ἀμφισβητεῖται ὁ χρόνος, ἡ ἔρευνα γίνεται παιχνίδι τῆς νοσταλγίας, ὁ ἔρωτας, εὐτυχής ἤ ὀδυνηρός, ἀγωγός αὐτογνωσίας, ὁ θάνατος ἡ ἄλλη μορφή τῆς ζωῆς.
Στά Ἄλση τῆς Περσεφόνης ἀναζητεῖται τό Πρόσωπο κάτω ἀπό τίς γύψινες μάσκες καί τά προσωπεῖα καί προσδοκᾶται ἡ συνάντηση μέ τόν Ἄλλον, πού στήν οὐσία εἶναι ἕνας φωτισμός τοῦ αὐθεντικοῦ μας προσώπου.
Στά Ἄλση τῆς Περσεφόνης ἀρχίζει ἡ δράση, ἐκεῖ ὅπου καταργοῦνται τά ὅρια τῆς ζωῆς καί τοῦ θανάτου. Ὅπως εἶπαν κριτικοί καί ἀναγνῶστες, αὐτό τό μυθιστόρημα περικλείει τήν Ἑλλάδα, ὅλες τίς φάσεις της ἀπό τίς ρήσεις τῶν προσωκρατικῶν φιλοσόφων μέχρι τά σημερινά χωριά της. Ἡ ἑλληνική ψυχή διαχέεται στίς σελίδες του.
Κριτικές
Ηλίας Κεφάλας, «Τα άλση της Περσεφόνης», 15.1.2015
Ιουλιέττα Μηνά, εφημερίδα Η Σημερινή (Κύπρου), 21.2.2000
Νανά Ησαΐα, «Χοές από μελάνι» εφημερίδα Το Βήμα, 15.2.1998
Ορέστης Αλεξάκης, περιοδικό Εύθύνη τχ 316, Απρίλιος 1998
Νένη Ευθυμιάδη, περιοδικό Διαβάζω τχ 383, 1998
Αλέξης Ζήρας. περιοδικό Διαβάζω τχ 386, 1998
Ελένη Σαραντίτη, «Οι νεκροί ζωντανεύουν με μελάνι», εφημερίδα Ελευθεροτυπία, 17.9.1997
Τιτίνα Δανέλλη, εφημερίδα Ριζοσπάστης, 19.6.1997